25 Kasım 2012 Pazar

Dr.jivago ve terkedilen çocuk...

Onu tanıdıgımda yaşı bayagı ilerlemiş bir kadındı.Tesadufen misafir oldugum evinde  tv de geç vakit başlayan eski bir filme verdi dikkatini ..Sarsılmışa benziyen halini gorunce birşeymi oldu ?diye sordum..Biraz duşundu  sanki birşeyler anlatacaktı fakat tedirgindi.Bu filmi izlemişmiydiniz daha once diye sordu?Evet klasik filmlere meraklıyımdır daha once izlemiştim diye cevap verdim.Sakince kucagında duran yıpranmış elini kaldırarak tv ye dogru uzattı..ben:dedi bu filmi on yaşında terkedilerek evlatlık verildigimin akşamı izlemiştim..Şaşırmıştim ..boyle bir hikayesi oldugunu bilmiyordum.Ne soylemeliyim şu anda diye duşundum sustum.Televizyona çevirdim gozlerimi çarlık rusyasının son ihtişamının geçtigi bir davet veriliyordu filmde o dakikalarda..Eşsiz benzersiz bir huzun taşıyan film muzigi usul usul çalıyordu fonda..AH !!dedi bir anda olsem dahi bu muzigi asla unutmam ..o zamanlar anlayamamıştım fakat meger bu muzik bu huzun butun hayatım boyunca beni takip edecekmiş ..ne garip dedi..On yaşındaki evlatlık çocugun boylesi bir filme hangi akla hizmet goturuldugunu anlıyamamıştım dogrusu.Akdenizin kuçuk ilçelerinden biriydi dedi;O zamanlar kışlar çok sert geçerdi..bende amansız bir burun akıntısına yakalanmıştım hiç durmadan burnum akıyordu bakımsızlıktan olmalı.Kagıt mendillerin olmadı zamanlardı onlar..Annemin oldugu gunlerden kalma bir bez mendile silip duruyordum burnumu ;fakat yıkayan olmadıgı için hem pis kokuyordu mendil hemde sumukten kolalı gibi kıtır kıtır hale gelmişti.Teyzem ile birlikte geldimiz ev ilçenin en zengin evi sayılabilirdi.Zilini çaldıgımız kapının açılması için beklerken buz gibi bir soguk ve yanmış ıslak odunların isli kokusu vardı havada..Sonra merdivenler çok geniş bir salon kocaman koltuklar ..Bizi koltuklara oturtmamaları dikkatimi çekmişti en çok.Evin buyuk kıdemli evlatlıgı tarafından alındıgımız mutfak sıcacıktı çıtır çıtır sesler çıkaran bir buyuk kuzine yanıyordu ortada.Kendini evin hanımı sanan(bizim gibilerin yanında tabii)tıknaz suratsız meymenetsiz genç kız :açmısınız ?diye sordu ..Teyzem yok!dedi .Bir an evvel bırakıp kaçmaya bakıyordu beni.Bir anda bana sarılıp aglamaya başladı.Saçlarını orten çarşafdan ekşi ılık bir koku kalmış burnumda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder