12 Ocak 2013 Cumartesi

Alışmak.....

Geçenlerde,bir yakınım,İnsan dedi....herşeye alışıyor.....Uzaya çıksa uzaya......denizin dibine inse ...denizin dibine alışıyor....Çok duşundurdu bu sozler beni.....Alışmayı duşundum......Kaç yaşında olursa olsun....alışmayı.....Alışmak iyi bir şeymidir?diye duşundum......alışkanlıklarımı duşundum.....Sonra ,alışamadıklarımı duşundum uzun ,uzun.....İstemdışı alışkanlıklarım ,ornegin saçımı taramak,yuzumu yıkamak....bunları yapmıyorsam eger ruh saglıgım bozulmuş demektir....Aşagı yukarı hergun eşimi opme alışkanlıgımı duşundum sonra.....kızıma sarılma,ona dokunma,onu opme alışkanlıgımı....Bunlar da alışkanlıkmı ?demeyin hiç.Sevmek bir ihtiyaçsa eger.....dokunmak,sarılmak.opmek,sevgi sozleri kullanmak ,bir alışkanlık,hatta bir ihtiyaçdır....Eşimize çiçek almak,onun sevecegi yemekler hazırlamak,onu kucaklayarak karşılamak,once duşunmek......sonra ihtiyacı oldugunu fark etmek...sonra da tum bu guzel halleri bir alışkanlık haline getirmek gerekir diye duşundum....Kimileri ben içimden severim !!!!diyerek işin kolayına kaçar.....oysa boyle diyenlerin çogu......çiçek getirmeyi de bilir.......tatlı sozler soylemeyi de......guzel aşk cumleleri yazmayı dahi bilirler.....Sadece bize karşı bilmek istemezler.....yalnızca bizi ,içlerinden sevdiklerini iddia ederler....Biz ise biliriz ki......en zor durumda dahi.......en parasız iken......çiçek de alırlar......uzun yollara benzin parasını hiç duşunmeden,çıkıverirler.....Bize ihtiyaçlardan soz ederken......ihtiyaç dışı herşeye para harcamayı becerirler.....maalesef....İnsan herşeye alışıyor ,DOGRU.....yalnızlıga alışamıyor.......sevgisizlige hiç alışılmıyor.....sahtekarlıga,samimiyetsizlige,yalanlara ,duşuncesizliklere,alışamıyor.....Adam yerine konmamaya alışamıyor.....Yaşamın kuçuk kuçuk keyiflerini ,unutuyoruz.....sevmenin dokunmak oldugu aklımıza gelmiyor...İlişkilerde buyuk bedeller odemiş olsak dahi....madden,manen......mutlulugun yolunun,kuçuk ,kuçuk  hatırlayışlar,minik sevgi notları,bir kaç buket çiçek,sık sık içten sarılışlar,hesap ,kitap ,yapmayışlar ,dan geçtigini.....Çok zor duşunuyor ve uyguluyoruz......Sevmemeye......dokunmamaya......konuşmamaya.....duşunmemeye,takdir etmemeye,şukran duymamaya,guven hissetmemeye.,saygı duymamaya ......çok kolay alışıyoruz.Kotu olan her alışkanlıgın yerine guzel birer alışkanlık koymaya varmısınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder