25 Ocak 2013 Cuma

Duşuncelerin gucu.....

Neyi duşunuyorsak ......o duşuncelerin yarattıgı ,anımsattıgı,çagrıştırdıgı,duygu durumunda ,buluyoruz kendimizi....Gun içinde ,yuzlerce duşunce uçuşuyor ,beynimizde.....bazıları o denli saçma sapan ki ,hemen farkına varıp uzaklaştırıyoruz ,o duşunceleri kafamızdan.....Nedense  daha çok ,olumsuz duşunmeye meyilliyiz.....duşuncelerin yarattıgı o hayali dunyada .........genellikle......geçmişimizi,pişmanlıklarımızı, vuslata ulaşmamış aşklarımızı,aşk sandıklarımızı,hayal kırıklıklarımızı,evirip ,çeviriyoruz durmadan......Allahaşkına soyleyin bana?gun içinde ne kadar kendinizi duşunmeye ,zaman ayırıyorsunuz??ne kadar sorguluyorsunuz ,duş kırıklıklarınızın,dipte yatan nedenlerini?.........kendi gerçek ,iç dunyanızın ,derinlerinde ne kadar kulaç atıyorsunuz?............İç alemimizin,şaşırtıcı,sevindirici,bir o kadarda urkutucu ,labirentlerinde gezinmeye ,kaçımızın cesareti var?.........Gun sonunda ,yastıga koyarken başımızı...........ne kadar memnunuz kendimizden?her gunun ,yeni bir başlangıç ,sayıldıgının farkındamıyız?......................Acaba ,duşuncelermi bizi              yonetiyor?yoksa bizmi ,onları olumluya dogru yonlendiriyoruz?...............ne duşunuyorsak o ,davranışlarımıza yansıyor,dunu duşunup duruyorsak,dun de yaşıyoruz maalesef....................yarın ne olur ,kaygısını duşunuyorsak,yarın da ,yani olmayan bir gunde  varolmayı duşunup ,yarın için ,uzuluyoruz.......Oysa yalnızca ,içinde bulundugumuz AN da .....VARIZ.     Tabii ki kısa ,kısa ,geçmişe goz atmalıyız,....................orada iyi ve kotu anılarımız duruyor  biz duşundukçe de duracaklar.....ama geçmişe daha çok iyi hatıraları duşunup ,gulumsemek.................hatalarımızdan ,aldıgımız dersleri ,yoklamak için ,bakınmalıyız....Yarın ,zaten yok.....var oldugu ,umidiyle uykuya dalıyoruz ,her gece...........Kendimi yokladıgım vakit .......................farkına vardım ki.......kendim hariç ,her konu ve gerekli ,gereksiz bir yıgın insan için ,olumlu ,olumsuz,gerekli gereksiz ,bir yıgın duşunce uretip durmuşum ,beynimde.........Ne kadar boş duşuncelerle uyuşturmuşum ruhumu...........................................artık ,duşuncelerimi ,yonetmeyi ,ogrenmeye başladım......Nihayet ,olumsuz duşuncelerin esaretinden kurtuldum..........olumsuzu ,olumluya ,ancak ,once  ,duşuncelerimde ,donuşturebilecegimi anladım.........Olmayacak   hayaller kurarak ,kaybedecegim ,zamanım kalmadı artık.......keşke ,bu duşunceye ,yıllar once gelseydim........keşkeler ........vakit kaybı. Ben her konuda olumlu duşunmeyi seçiyorum  arkadaşlar..........buna isteyen ,salaklık diyebilir.........olumsuzlugun,once duşuncelerimde başladıgını çok iyi biliyorum...................ve  olumsuz duşunceye  once beynimde HAYIR!!!!Diyorum.........once KENDİ hakkımda ,sonra da herkes hakkında olumlu duşunmeye davet ediyorum....DUŞUNCELERİMİ...........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder