13 Aralık 2012 Perşembe

BİZ olabilmek..1

Uzun surmuş ilişkiler,eger yıllar içinde yeterince ozen gosterilmez ise,zamanla,agırlaşır,kokuşur hatta çirkefleşir.Bu tıpkı eskiden denize açılarak nefes alan,tertemiz bir golun nefes alma kaynakları kuruyunca,donuşecegi ,durgun,yosunlu,içinde hiç bir canlının yaşamadıgı olu bir suya donuşmesine benzer.İnsan ilişkileri konusunda hiçbirimiz uzman degiliz.Yıgınla kitap devirmiş olabiliriz,fakat gonul gozu açılmayınca hangi kitabın bize ne faydası olabilir?Bu gunlerde ALLAH ın yardımını dileyerek..eskiden okudugum bir kitabı yeniden okuyorum..ve hayretler içinde kalıyorum..meger ben o satırları yalnızca gozlerimle okumuşum.Oysa şimdi kalbimle gonul gozumle tekrar okuyunca,kelimeler nasıl da yerini buluyor...Tabii okuyup anlamakla iş bitmiyor.onemli olan okunanları sindirip uygulamayı bir alışkanlık haline getirebilmek.EGER eski alışkanlıklarla davrandıgımızı farkedersek hemen kendimizi uyarmak.Ogrenmek ve bunu bir davranış biçimi haline getirmek bir disiplin işi.(duzenli olarak dua etmek namaz kılmak gibi)ve hiç de sanıldıgı kadar kolay degil.AMA eski halimizin bizi getirdigi noktayı iyi algılarsak...degişmemiz gerektiginin farkına vararak degişebiliriz.Once BEN..diyor kitaplar.sonra SEN diyor..ben olmayı başarır isek sen e geçiyoruz.SEN i anlar isek BİZ hali başlıyor...BEN ben oldugumun farkına varırsam,once kendime deger veririm.kendi yeteneklerimi keşfetmeye çalışırım.ONUR lu davranırım.degerimi bilen,yeteneklerimi geliştiren,beni sınırlamayan,beni bogmayan,benim sınırlarıma saygı gosteren insanlarla birlikte olmaya çalışırım.Aynı şekilde,karşımdaki insanın,tek olduguna,benzersiz olduguna,sınırlarına,yeteneklerine,degerine saygı duyarım.OFKE me yenilmem..ofkemi kontrol ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder