10 Aralık 2012 Pazartesi

Yalanlar..

Yazılarım bazıları tarafından gunah çıkartmaya yarayan manyak yazılar olarak gorulebilir.Ben de diyorumki istemeyen okumaz.Gunah çıkartmak isteseydim once hıristıyan olup vaftiz edilir,sonra da papazın karşısına atardım kendimi guya gunahlarım affolunsun diye.Bu konuyu uzatırsam bazıları ciddiye alındıgını duşunerek sevinebilir,o yuzden burada kesiyorum sozumu.Neden yalan soyleriz?ben soylemem demesin hiç kimse.Herkes buyuk kuçuk yalanlara sıgınır zaman zaman.Benimde yalanlarım vardır onunda ,otekininde..YALAN ,GERÇEGİN BİZİ EZEBİLECEGİ,KORKUSUNUN DİLE GELMESİDİR ÇOGU KEZ.diyen bir soz okumuştum bir kitapda.Uzerinde gerçekten duşundugumuz zaman çok dogru bir cumle oldugunu anlayabiliriz.İnsan zaaflardan oluşan bir varlık.Hatta bir labirent ,sonsuz koridorlarında kayboldugumuz.Boyle yaratılmışız bizler.İyi ve kotu neredeyse eşit oranda konulmuş hamurumuza.Dolayısıyla ne zaman neyi hangi duygularla yaptıgımızı en uzman psikiyatr belki ona farkında olmadan sundugumuz verileri kullanarak biraz çozebilir.Zaaf içinde oldugumuzu kabullenmek istemeyiz bir turlu.Tutup o zaafa birtakım yumuşatıcı hoşgorulebilir anlamlar yukleriz.Aşk deriz mesala.Belki de dupeduz açık bir cinselliktir bizi çeken.ama cinsellik deyince herkes şoyle bir dudak buker,hatta ayıplar.(ayıplayan rahibe tereza dır çunki!!)ya da sevmedigimiz birini kaybetmemek için SENİ SEVİYORUM!!DEMEYE KALKARIZ.yalandan kim olmuş!!?ya da durduk yerde yalan soyleriz,zengin oldugumuzu,çalışmadıgımız halde bir işimizin oldugunu falan iddaa ederiz.Çunki içten içe biliriz ki gerçekle pek az kişi başa çıkabilir.O yuzden severiz deriz,çok iyisin deriz..nefret ettigimiz birine sırf çıkarımız için şirin bile davranırız.Sonuç olarak severiz yalanları..onlar işimizi kolaylaştırmaya yararlar çunki.Yalnızca çok yurekten soz verirsek TANRI ya..yeni yalanlar soylememek için...ve bu sozun sorumlulugunu gerçekten hissedersek kurtulabiliriz yalanlardan.tabii biraz sevimsizleşecegimiz kesindir!!ne yapalım ne demişler dogru soyleyeni dokuz koyden kovarlarmış!!kovulmamak dilegiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder